Etkili Reklam Görselinde Önemli Detaylar

etkili-reklam-hazirlama

Reklamın iyisi kötüsü olmaz derler ya bizce her reklamın iyisi makbuldür. Televizyonlarda, sokaklarda, alışveriş merkezlerinde ya da sosyal medyada kısacası hayatımızın hemen hemen her alanında reklam görselleri ile karşılaştığımız bir gerçek. Kimi zaman bu reklamlar aklımızda kalırken kimi zamanda hadi ya öyle bir reklam görseli mi vardı diye düşünmeden edemiyoruz. Peki, akılda kalıcı aynı zamanda etkili reklam görselinde önemli detaylar nelerdir? Nasıl daha akılda kalıcı reklam görselleri hazırlayabiliriz. Hazırsanız başlıyoruz. Keyifli okumalar.

Reklam Görseli Hazırlama Yöntemleri

Sesli olarak reklam yayınlamayacaksınız insanların ilk dikkat ettiği nokta görsellerin kalitesi, ne mesaj verdiğidir. Hedef kitlenize seslenerek etkili bir pazarlama stratejisi geliştirmek istiyorsanız reklam görseli hazırlama yöntemlerine gereken önemi vermelisiniz. İşte, reklam görseli hazırlamak için gereken yöntemler.

  1. Rakip analizinizi doğru yapın.

Reklamını yapacağınız ürün için piyasada tek değilseniz rakiplerinizden sıyrılmak için rakip analizinizi doğru bir şekilde gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Rakiplerinizden farklı bir şekilde reklam görseli hazırlamak için dikkat etmeniz gereken noktaların var olduğunu unutmayın. İlk olarak reklamlarınızda, rakiplerinizden farklı bir renk tonu kullanmalısınız. Reklam görseli hazırlandıktan sonra müşteri gözü ile bakarak hangi markaları çağrıştırdığını düşünmelisiniz. Rakip firmalardan reklam açısından hangi noktalarda farklılıklara sahip olduğunuzu belirlemelisiniz. Son olarak da reklamını yapacağınız ürün veya hizmetin özgün bir şekilde ifade edildiğinden emin olmalısınız. Reklam görseli hazırlama yöntemleri arasında bulunan rakip analizini bu noktalar dahilinde gerçekleştirmeniz etkili reklam görsellerinde önemli detaylardır.

  1. Kaliteli görseller hazırlayın.

Reklam görseli hazırlama yöntemlerinin en önemlisi arasında kaliteli görseller hazırlamak yer almaktadır. Hangi ürün veya hizmet için reklam görseli hazırladığınızın hiçbir önemi olmadığını unutmayın. Hedef kitlenizi reklam görselinize çekmek istiyorsanız kaliteli reklam görselleri hazırlamaya önem vermelisiniz. Dijital reklamlarda her marka bilgisayar kullanıcısını göz önünde bulundurmaya önem vermelisiniz. Örneğin, Mac kullanıcıları gibi retina ekran kullanan kişiler için reklam görsellerini normal boyutlarından 2 kat daha büyük olarak yükleyebilirsiniz.

facebook-reklam

  1. Görsel metinlerine önem verin.

Etkili reklam görselinde önemli detaylar arasında metinler önemli bir yere sahiptir. Okuyucuların dikkatini hem metinlere hem de görsellere çekmeniz gerekmektedir. Reklam görseli metinlerinin vurgulanmasını istediğiniz alanlarını diğer metinlerden ayırmaya önem vermelisiniz. Reklam görseline bakan kişilerin kampanyalarınızı direkt olarak fark etmelerini sağlamanız gerekmektedir. Metin renginin, görsel detaylarının arasından sıyrılması gerekmektedir. Reklam görseli hazırlama yöntemler için bunun gibi ipuçlarını takip etmeniz gerektiğini unutmayın.

Umarız yazdıklarımız etkili reklam görselleri oluşturmak için sizlere yardımcı olmuştur. Bir sonraki yazımızda görüşmek dileği ile.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir