İnternet Reklamcılığı Nedir?

İnternet, çağımızın en önemli teknolojik gelişmelerinin başında gelmektedir. Bu teknolojik gelişme gerek iş hayatında gerekse de sosyal hayatta yediden yetmişe herkes tarafından kullanılmaktadır. Çoğu firma veya marka internet kullanımının yaygınlaşması dolayısıyla daha çok insan ulaşabilmek için dijital ortamlarda yer almaya başlamışlardır. Dijital alanda kendisine yer bulan internet reklamcılığı bu noktada birçok firma ve markanın kullandığı gelişmiş reklamcılık türü arasında yer almaktadır. Peki tam olarak internet reklamcılığı nedir sorusunu duyar gibiyiz. İşte size internet reklamcılığı hakkında bilgiler.

internet reklamcılığı nedir

Geleneksel pazarlama teknikleri yani gazete, dergi, televizyon ve radyo gibi kanallarda yayınlanan reklamlardan farklı olarak internet relamcılığı, ölçümlenebilir ve düşük maliyetlerle daha fazla kitleye ulaşım sağlayan bir reklamcılık türü olarak tanımlanabilir. Ürün ve hizmetlerinizi hedef kitlenize en kolay şekilde tanıtabilmeniz için internet reklamcılığını kullanmanızı bu noktada önerebiliriz. İnternet reklamcılığı hedefleri arasında firma ve markaların kendilerini, ürünlerini ve hizmetlerini tanıtabilmek, müşteriler ile iletişim sağlamak ve firma ve markanın satışlarını arttırmak yer almaktadır. İnternet reklamcılığının sizlere sağladığı faydaları kısaca açıklamak gerekirse, internet reklamcılığı sayesinde firmanızın satışları artacak, kurumsal kimliğinizi ve imajınızı geniş kitlelere tanıtma şansı bulabileceksiniz. İnternet reklamcılığı türlerinden de bahsederek sizleri bu konu hakkında daha detaylı bilgilendirebiliriz.

İnternet Reklamcılığı Türleri

İnternet reklamcılığı türlerini dört başlık altında inceleyebiliriz. Bunlar web sitesi reklam alanları, arama motoru reklamları, e- mail reklamcılığı ve banner reklamcılığıdır. Gelin bu başlıkları detaylı olarak inceleyelim.

  1. Web Sitesi Reklam Alanları

Bir internet sitesi oluşturarak, firma veya markanın ürün ve hizmetlerini yazılı, görüntülü veya sesli olarak hedef kitleye ulaştırmak için kullanılan reklamcılık türü arasında web sitesi reklam alanları yer almaktadır.

 

  1. Arama Motoru Reklamları

Arama motoru reklamları, arama motorları sonuçlarının yanında görülen reklamlardır. Reklamların hangi cihazlarda kullanılabileceğine reklamı veren firma ve markalar karar verebilmektedir. Ayrıca, arama motoru reklamları ile yayınlayacağınız reklamlara süre sınırı da ekleyebilirsiniz. Bu reklamlar tıklanma başına ücret getirmektedir ve reklam veren kişiler reklam için günlük bir bütçe belirlemektedirler. Arama motorları birçok kişi tarafından kullanıldığı için arama motoru reklamları önemli bir internet reklamcılığı türü olarak değerlendirilmektedir. Google Adwords ve Microsoft AdCenter arama motoru reklamcılığı için örnek olarak verilebilir. Bu konu hakkında daha önce yazmış olduğumuz arama motoru optimizasyonu (seo) nedir adl makalemizi okuyabilirsiniz.

  1. E- Mail Reklamcılığı

E- Mail reklamcılığı hizmet ve ürünlerinizin hefef kitlenize e- mail yolu ile gönderilmesi olarak tanımlanabilir. Sitenizi, ürün ve hizmetlerinizi tanıtmanızın hızlı bir yolu olarak e- mail reklamcılığını gösterebiliriz.

  1. Banner Reklamcılığı

İnternet sitelerinin belirli yerlerine bir ücret karşılığında reklam yerleştirilmesi işlemi banner reklamcılığı olarak tanımlanabilir. Görsel ya da hareketli resimler hazırlanılarak yapılan bu internet reklamcılığı türünde doğru kitleye ulaşım hedeflenmektedir. Banner reklamcılığı, doğru yöntemler ile yapıldığı takdirde direkt olarak satışa yönelik etki gösteren bir internet reklam türüdür.

Sizlere bu yazımız da internet reklamcılığı nedir, türleri nelerdir bunları anlatmaya çalıştık. Bir sonraki yazımızı mutlaka takip etmenizi tavsiye ederiz.

One thought on “İnternet Reklamcılığı Nedir?

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir